دسته‌بندی نشده

بهترین پمپ مناسب استخر

پمپ آب استخر

یکی از پمپ های مورد استفاده در فصل گرما جهت تامین آب استخر،‌ پمپ آب استخری می باشد. برندهای متفاوتی از پمپ های آب استخری در بازار موجود می باشد که از لحاظ کارکرد عملکردهایی کاملا مشابه دارند، اما برای مصرف در استخرهای مختلف نیازمند به اطلاعات دقیق تری هست که قصد داریم در این مقاله به نکاتی جهت تهیه پمپ آب استخری بپردازیم تا در هنگام خرید انتخاب درست تری داشته باشید.

پمپ استخر از زیر مجموعه پمپ های سیرکولاتور یا همان گردشی می باشد که هر استخر به یکی از آن ها نیاز دارد. این نوع از پمپ ها که در جهت استخر و در برخی مواقع جکوزی قرار می گیرند از نظر کارکرد تفاوت های جزئی با پمپ های آب خانگی و نیمه صنعتی دارند. عمده تفاوت این نوع پمپ ها با پمپ های خانگی در میزان آبدهی و هدی است که ارائه می دهد. همچنین پمپ های آب استخری بر خلاف پمپ های آب خانگی و نیمه صنعتی از یک صافی استفاده می کنند.

انواع پمپ های استخری

  • پمپ استخر صافی دار: در بیشتر غریب به اتفاق پمپ ها مجهز به یک صافی برای جذب رسوبات و کثیفی های آب هستند. وظیفه این صافی در قدم اول همانطور که گفته شد جذب رسوبات و سیالات و ذرات معلق در آب است و در مرحله بعد به دام انداختن هوای است. این کار به به نوعی هواگیری پمپ را انجام می دهد و شما را از انجام این کار به صورت دستی بی نیاز می کند. از این نوع پمپ بیشتر برای استخرهای کوچک و شخصی استفاده می شود.
  • پمپ استخر بدون صافی: اما در استخرهای بزرگ و یا مجموعه های ورزشی آبی از پمپ های استخر بدون صافی استفاده می شود، چرا که در این مکان ها از چند پمپ به صورت همزمان استفاده می شود و به جای آن که برای هرکدام از پمپ ها به صورت جداگانه از صافی استفاده شود، از یک صافی بزرگتری در مسیر خروجی پمپ ها استفاده می شود که وظیفه به دام انداختن سیالات و رسوبات را به درستی انجام دهد. نکته مثبت این امر افزایش سرعت در پاکسازی صافی پمپ استخری می شود.
  • پمپ استخر تک سرعته: یکی دیگر از پمپ های مناسب استخری مناسب برای منازل و استخرهای کوچک پمپ تک سرعته می باشد. این نوع پمپ قدرت انتقال و پمپاي آب در یک سرعت معین را دارا است و قدرت متوسطی دارد. از طرفی هم از نظر قیمتی بسیار به صرفه تر از بقیه پمپ هایی است که در این دسته بندی قرار می گیرند.
  • پمپ استخر دو سرعته: این پمپ آب نسبت به تک سرعه از قدرت، سرعت و قیمت بیشتری برخوردار است. اگر به هر دلیل از نظر دبی و هد پمپ آب تک سرعته برای استخر شما مناسب نباشد می توانید از این نوع پمپ استفاده کنید.
  • پمپ استخر سرعت متغیر: پمپ های دور متغیر از پمپ های دیگری که در این دسته بندی از آن ها نام برده شد از کارایی بالاتری برخوردار هستند. این پمپ ها از کیفیت، طول عمر، کیفیت بالا در متریال و تولید برخوردار هستند که بیشتر در استخرهای مجهز و پیشرفته و مجهز مورد استفاده قرار می گیرند.

پمپ آب استخر

 

چگونگی نصب پمپ استخری مناسب

نمی توان برای هر استخری یک پمپ استخری مناسب تعریف کرد، چرا که هر استخر حجم،‌ محل قرارگیری پمپ و برخی موارد دیگر نسبت به یکدیگر متفاوت هستند و شرایط کاملا یکسانی ندارند. در نتیجه بهترین کار این است که شما با توجه به موارد گفته شده و به کمک متخصص و فردی با تجربه برای خرید پمپ آب استخری مناسب اقدام نمایید. در این قسمت نکاتی بیان می شود که به شما در زمینه انتخاب پمپ مناسب کمک بیشتری می کند. با این همه شما می توانید با مجموعه الین پمپ تماس بگیرد و با استفاده از تجربه و تخصص مجموعه ما اطلاعات مناسب را دریافت کرده و نسبت به انتخاب پمپ استخری مناسب اقدام نمایید.

نکات مهم در خرید پمپ استخری:

  • قبل از هر کاری اطلاعات استخر خود را مشخص کنید و بدانید که حجم کلی استخر شما چند متر مکعب است، محل قرار گیری پمپ در کجا قرار داد. پس از این کار می توانید با یک جستجو در سطح اینترنت با برخی از مدل ها آشنا شوید که با مشخصات مد نظر شما شباهت هایی دارد.
  • آگاهی داشته باشید که پمپ انتخابی شما از نظر دما، قطر لوله خروجی و توان اسمی با استخر شما سازگار است یا خیر. برای دریافت این اطلاعات گفته شده می توانید به دفترچه راهنمای پمپ استخری مراجعه کنید.
  • برای انتخاب پمپ یکی از نکاتی که باید مورد توجه باشد این است که پمپ را انتخاب کنید تا توانایی این را داشته باشد که در طول روز 3 تا 5 با در طول شبانه روز آب استخر را به صورت کامل بررسی کند.
  • با آن که برند انتخابی در هنگام خرید می توانید یک محرک اصلی برای انتخاب باشد اما باید به بودجه مورد نظر خود هم توجه داشته باشید. شما اگر از نظر قیمتی مشکلی نداشته باشید می توانید از پمپ های استخری ساخت کشور ایتالیا و یا ژاپن استفاده کنید، برندهایی مانند پنتاکس،‌ پدرولا، داب و … . اگر بودجه تعیین شده برای خرید پمپ استخری محدود تر است می توانید از برندهای ایرانی و چینی استفاده نمایید. درست است که این برندها نسبت به برندهای مطرح ایتالیایی و ژاپنی از قیمت بسیار پائین تری برخوردار هستند، اما کیفیت قابل قبولی دارند. اما همانطور که در مقاله نحوه خرید پمپ آب به آن اشاره کردیم، برندهای چینی در بازار ایران بسیار زیاد می باشند و درصد بالایی از این برندها شامل گارانتی و خدمات پس از فروش نبود و حتی قطعات و لوازم جانبی برای آن ها در بازار موجود نیست. برخی برندهای چینی مانند لئو هست که از نمایندگی داخلی برخوردار بوده، قطعات و لوازم جانبی در داخل کشور موجود است، شامل گارانتی و خدمات پس از فروش می شود.

با توجه به نکات و مطالبی که ارائه شد،‌ شما با صورت کلی با نحوه خرید یک پمپ استخری آشنا شدید. اما اگر به هر دلیلی با مشکل در خرید این نوع پمپ به مشکل برخوردید می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و ارتباط با متخصصان مجموعه الین، با شماره تماس های درج شده در وبسایت تماس بگیرد و یا از طریق چت آنلاین با ما در تماس باشید.

 

پمپ آب استخر

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها