دسته‌بندی نشده

علت عدم مکش پمپ آب

عدم مکش پمپ آب

گاهی بعد از بررسی پمپ آب در همه جوانب، باز هم فشار آب ناکافی است و باید به دنبال علت عدم مکش پمپ آب بپردازیم. برای حل این مورد نیاز است که عیب یابی اصولی انجام شود تا با برطرف کردن ریشه مشکل به فشار مورد نظر خود برسید. در ادامه همراه الین پمپ باشید تا در خصوص علت عدم مکش پمپ آب و راه حل این مشکل بپردازیم.

علت نکشیدن آب توسط پمپ روبین

دلایل مختلفی برای کم فشار بودن پمپ روبین وجود دارد. گاهی آب برای رفع نیازهای شما کافی نیست. با این حال در برخی موارد مشکلات فنی علت نکشیدن آب توسط پمپ روبین است. توجه داشته باشید که با کارکردن دستگاه در اوج راندمان، احتمال خرابی پمپ آب کاهش پیدا کرده و هزینه و مصرف سوخت کمتری هم خواهد داشت. زمانی که برای نگهداری پمپ آب اختصاص می‌دهید، در واقع سرمایه گذاری روی افزایش طول عمر و عملکرد آن است. برای نگهداری از پمپ آب راه‌های زیادی وجود دارد. با مراقبت‌های دقیق می‌توانید هزینه‌های را کاهش داده و راندمان بهتری از پمپ بگیرید.

علت نکشیدن آب توسط پمپ از چاه

معمولا استفاده زیاد از پمپ باعث بروز اختلالاتی در این دستگاه‌های می‌شود. یکی از این مشکلات رایج جمع شدن هوا در ساختمان پمپ آب است. یعنی مقدار هوای پمپ از مقدار مجاز بیشتر شده خلا ایجاد شده در دهانه ورودی پمپ باعث اختلال در مکش پمپ می‌شود. معمولا وقتی که پمپ یکسره کار می‌کند، اما مکشی اتفاق نمی‌افتد، یعنی زمان هواگیری پمپ آب فرا رسیده است.

تعمیرکار در حال تعمیر پمپ آب

راه حل‌های حل مشکل عدم مکش پمپ آب

طبیعی است برای مشکلات فنی نظیر خراب شدن ساختار پروانه پمپ آب، باید از یک متخصص حرفه‌ای برای تعمیر آن کمک بگیرید. اما مشکل در قسمت‌های مثل سختی گیرهای آب، تله هوا در لوله کشی، بسته شدن دریچه‌ّای قطع کننده، فیلترها، مراقبت نکردن از صافی ها میتواند توسط خود شما هم برطرف شود.

مراقبت نکردن از صافی‌ها

صافی‌ها پتانسیل زیادی برای گرفتگی و دلیلی رایج در عدم مکش پمپ آب هستند. البته قبل از نصب آنها باید معایب، مزایا و هزینه‌‌های طولانی مدت را در نظر داشته باشید.

فیلترها

مثل صافی‌ها، فیلترهای استفاده شده در پمپ آب یا فیلترهای فولادی ضد زنگ تجاری هم بعد از گذشت مدتی مسدود می‌شوند. برای حل این مشکل می‌توانید فیلترها را بعد از پمپ‌های تقویت کننده نصب کنید. همچنین حتی اگر از بهترین پمپ آب خانگی هم استفاده می‌کنید، از تمیز کردن فیلترها به صورت منظم غافل نشوید.

بسته شدن دریچه‌های قطع کننده

یکی از دلایل نکشیدن آب توسط پمپ، مسدود بودن دریچه‌های قطع کننده است. تمام مشکلات را می‌توانید با بازکردن شیر حل کنید. نیاز است که شیرهای سیستم بعد تعمیر و نگهداری بررسی شوند.

سختی‌گیرهای آب

باید بعد از تقویت کننده پمپ، سختی‌گیر آب نصب شود. بکارگیری سختی‌گیرهای کم حجم می‌تواند دلیل نکشیدن آب توسط پمپ باشد، به همین دلیل استفاده از سختی‌گیرهای ارزان و کوچک ایده خوبی نیست. توصیه می‌کنیم افت فشار را در حجم‌های بالاتر بررسی کنید. در بعضی موارد اتفاق می‌افتد که درجه فشار سختی‌گیر آب برای نصب بعد از پمپ خیلی کم باشد. انتخاب سختی گیر آب با اندازه حرفه‌ای برای حل این مشکل توصیه می‌شود. در صورتی که نیاز است سختی گیر قبل از پمپ نصب شود حتما با سازنده مشورت کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها